Perfectmeetings.hr
7th Croatian Congress of Microbiology|IX. Croatian-European-American Anesthesiology Conference|Dani koagulacije|10th Conference of European Committee for Conservation of Bryophytes|6. Hrvatski botanički simpozij|MARSTRUCT - 7th International Conference on Marine Structures|Power of microbes in industry and environment |Mitotic spindle: From Living and Synthetic Systems to Theory|Digitalization in Croatia: Drawing from International Experience - Land, Air and Maritime Autonomous Vehicles Regulation|Godišnji skup hrvatskog imunološkog društva|3. HRVATSKI KONGRES O ZBRINJAVANJU DIŠNOG PUTA|7th European Phycological Congress|3. hrvatski kongres DIŠNI PUT U HITNIM STANJIMA|7th European Phycological Congress|NIV tečajevi, Slavonski Brod|ECMO tečajevi, Rijeka|15th International Symposium on Water Management and Hydraulic Engineering|New Challenges in Hemodynamics and Intensive Care Medicine|Konferencija "Profesionalna pitanja i izazovi u fizioterapiji"|4. Kongres hitne medicine s međunarodnim sudjelovanjem|InNerMeD Symposium 2015|The New Generation in Strongly Correlated Electron Systems 2015|CSCM World Congress on CBRNe|Hrvatsko društvo za hitnu medicinu i Hrvatsko sestrinsko društvo hitne medicine - Tečajevi|NOVEM 2015|Tečaj i Simpozij NEONATOLOGIJA 2014|Kick-off event Teaming EPFL & Croatia|6th Balkan Symposium on Vegetables and Potatoes|CSCM - World Congress (Tbilisi, Georgia)|Sartorius European Workshop|zEEleni FEST|21st EBHL Meeting|15th European ALARA Network Workshop & 5th EUTERP Workshop|European Association of Faculties of Pharmacy (EAFP) Conference|Graduate Course & Summer School - Nanotechnology in Pharmacy & Medicine|Hrvatsko društvo za reanimatologiju - Tečajevi|Kongres Hrvatskog društva obiteljske medicine|Mettler Toledo Rainin Sales Meeting|2nd ADRIATIC SCHOOL OF NANOSCIENCE|Laser International Medical Congress|CBMTS Industry Series|From Solid State to Biophysics|Design Conference|9th Central European Symposium on Pharmaceutical Technology|World Bank Workshop|International Scientific Symposium on Rudjer Boskovic|Lundbeck Regional Annual Meeting|GS1 Croatia Annual Assembly|Feline Annual Medicine Symposium|Nestle Purina PetCare Seminar|37th European Symposium on Clinical Pharmacy|6th ICCSM Congress|International Institute for Welding Annual Assembly|57th ICASM Congress|GS1 Advisory Board Meeting|FESPA European Annual Meeting|Simone Congress|20th International Diatom Symposium|FEPE Annual Congress|ISFM Annual Conference|GS1 Global General Assembly|FECAVA 13th European Congress|9th ICNMTA Conference|EXRS Annual Conference|GESCO Annual Meeting|European Symposium in Pediatric Neurosurgery|Hydropower & Dams International Conference|Air Quality International Conference|FEMS Annual Conference|Prospective of Viticulture & Enology in Mediterranean|Intelectual Property European Annual Congress|European Article Numbering Meeting|European Congress on Gastroentherology|European Tourism, Hotel & Catering Union Meeting|Mediterranean Congress on Chemotheraphy|International Conference on Nuclear Structure & Reactions|International Committee for Museums & Art Collections|International Congress on Anthropological Sciences|

Specijalizacija agencija

Specijalizacija turističkih agencija

Je li turistička agencija = PCO, DMC, EMC?

Turističke agencije nude čitav niz svojih usluga različitim klijentima – od klasičnih turista do poslovnih ljudi. Većina stručnjaka iz kongresne industrije slažu se u tome da kongresi, incentivi i slična poslovna događanja i nisu turizam u klasičnom smislu nego samo koriste njegovu infrastrukturu. Tu situaciju vrlo jasno pojašnjava donja tabela autora Gary Grimmera iz tvrtke GainingEdge:

Kongresna industrija* se razlikuje od klasičnog turizma

ČIMBENIK KLASIČNI TURIZAM KONGRESNA INDUSTRIJA 
 Sudionici  Turisti Profesionalci / Poslovni ljudi
Motivacija putovanja Odmor / Zabava / Ugoda Posao / Učenje / Povezivanje
Svrha putovanja Odmor Posao
Potrebe putnika Povoljni paket aranžmani Visoko profesionalne, stručne usluge
Kupci usluga Tour Operatori / Turističke agencije Kongresni planeri / PCO
Motivacija kupaca Provizije i naknade Uspješni i profitabilni sastanci
Kriteriji za odluku Primamljivost destinacije Dostupnost / Svrsishodnost
Usluge za kupce Rezervacije / Programi Smještaj / Registracija / Događaji
Kanali prodaje Tour Operatori / Turističke agencije / Rezervacijski sustavi Korporacije i udruženja / Profesionalni kongresni organizatori
Dobavljači Turistička indistrija PCO / DMC / Prostori / Specijalni izvođači
Marketinški pristup Promocija / Marketing / Prodaja Direktna prodaja
Gospodarski učinak Individualci ili male grupe Od deset do nekoliko tisuća sudionika
  Direktna potrošnja Razvoj, trgovina i ulaganje
TURISTIČKI UREDI ISKUSNI NEISKUSNI

 

*Izraz Kongresna industrija ovdje obuhvaća sve vrste skupova, incentiva, događanja, sajmova

Autor: Gary Grimmer, GainingEdge, EdgyThinking

Sukladno navedenome, pristup kongrenoj industriji treba biti potpuno drugačiji od pristupa klasičnom turizmu. Tvrtke koje se bave kongresnom industrijom mogle bi se uglavnom svrstati u sljedeće kategorije:

PCO – Profesionalni kongresni organizator

Pruža potpunu i cjelovitu uslugu planerima kongresa. Ponekad može angažirati i DMC za usluge u destinaciji kao što su izleti, večere i sl. ili pak EMC za tematske događaje. Ako izuzetno dobro poznaje destinaciju, najčešće PCO organizira ovakve usluge samostalno.

AMC – Tvrtka za upravljanje udruženjima

Pruža usluge upravljanja i administriranja za različite udruge i profesionalna udruženja. Za organizaciju njihovih sastanaka i događanja angažira PCO ili EMC ako sam ne ispunjava zakonske uvjete za pružanje takvih usluga.

DMC – Tvrtka za upravljanje destinacijom

Pruža usluge u destinaciji koju izuzetno dobro poznaje, osobito u kreiranju i implemetanciji raznih događanja, aktivnosti, izleta i logistike cijelog programa.  

EMC – Tvrtka za upravljanje događajima

Pruža usluge u različitim područjima korporativnih događanja, marketinga, specijalnih događaja kao što su koncerti, dodjele nagrada, promocija proizvoda, modnih revija, zabava, vjenčanja i slično.

Ako pogledamo ove, gore nabrojene, kategorije moramo se zapitati koji su bitni čimbenici koji tvore razliku između neke od ovih tvrtki i klasične turističke agencije? Odgovor bi bio: specijalizacija i iskustvo. Naravno, osnovna znanja su obvezatna ali je dugogodišnje iskustvo u kongresnoj industriji ključni faktor koji razlikuje npr. PCO od klasične turističke agencije. Ozbiljni planeri kongresa, incentiva i korporativnih događanja su vrlo svjesni ove činjenice i za svoje događanje će zasigurno odabrati neku od ovakvih tvrtki koja je specijalizirana u ovom segmentu poslovanja. Stoga, one tvrke koje se žele ozbiljno i profesionalno baviti ovim poslovima morat će se specijalizirati kako bi privukle ozbiljne klijente.

Da bi postala profesionalni organizator kongresa, tvrtka mora pružiti – između ostalih – i ove specijalne usluge*:

Popis standardnih usluga PCO-a utvrđen od strane IAPCO-a (International Association of Professional Congress Organizers)

Ranko Filipović je preko 20 godina aktivan u hrvatskoj kongresnoj industriji. Trenutno je angažiran u svojim tvrtkama PerfectMeetings.hr and Meeting Industry Consultants. Također je suosnivač i dopredsjednik Hrvatske udruge profesionalaca kongresnog turizma.

< povratak